Dassault was forced to choose Anil Ambani’s Reliance as partner, says French journal- The New Indian Express

0
73
Reliance Is The World’s Costliest Energy Stock To Own

Express News Service

NEW DELHI: The Rafale controversy took one other flip Wednesday with a French journal claiming that it had a doc which exhibits that Dassault thought-about its alliance with Reliance as “imperative and mandatory” to bag the contract.

“Two years after signing the contract of sale of Rafale to India, the ultra-modern plant deliberate by the joint-venture of Dassault with its Indian companion Reliance comes down to a constructing that appears like a warehouse.

While a brand new grievance was filed in New Delhi, a doc obtained by Mediapart exhibits that Dassault thought-about this alliance as a “counterpart” and “imperative and mandatory”, to bag the deal,” says the most recent report by the French journal. Prime Minister Narendra Modi had introduced the revised deal to purchase 36 Rafale jets after talks with President Hollande on April 10, 2015 in Paris.

Also Read | Rafale deal: Congress alleges authorities manipulated course of, questions Sitharaman’s France go to

Anil Ambani was a part of a enterprise delegation that travelled with Modi on that go to.In September 2018, Mediapart had quoted former President Francois Hollande as saying that “We did not have a say in this… the Indian government proposed this service group and Dassault negotiated with (Anil) Ambani group. We did not have a choice, we took the partner who was given to us.”

Read | SC seeks particulars of decision-making technique of Rafale deal, would not need to know the worth

That report additionally famous that simply earlier than the deal was struck, “Reliance provided funding for a film produced by Hollande’s personal partner, the actress Julie Gayet.”

Read | Amid Rafale row, Congress chief Rahul Gandhi doubtless to go to HAL on October 13

“The opposition Congress, as well as former BJP leaders Yashwant Sinha and Arun Shourie, have accused the government of massive irregularities and crony capitalism in the deal. However, the government and the Indian defence forces have denied this, with a defence ministry spokesperson saying “neither GoI (authorities of India) nor the French Government had any say within the business determination.”

A French journalist advised TNIE that whereas he had not learn the complete report, Karl Laske and Antton Rouget, the 2 investigative journalists who filed the report, “had impeccable credentials,” though Mediapart was seen as an “anti-establishment” journal.

Leave a Reply